Energie.be

Energie.be is een energieleverancier met een klein, toegewijd team in Brussel. Ze richten zich vooral op particulieren, al sluiten ook bedrijven zich aan. Achter de schermen worden ze ondersteund door Luminus. Wat hen uniek maakt? Hun menselijke aanpak, transparantie en de ambitie om het verschil te maken in een sector die vaak als complex en afstandelijk wordt ervaren.

Een klik op waarden, niet op wolligheid

Onze samenwerking met Energie.be startte in 2021 na een succesvolle pitch. Hun team voelde zich meteen aangesproken door onze openheid over processen en budgetten. Die klik was er vanaf het begin, omdat we dezelfde waarden delen: transparantie, eenvoud en doen wat werkt. Samen zijn we aan de slag gegaan om hun merkverhaal scherp te stellen, een heldere positionering te ontwikkelen en dat verhaal naar buiten te brengen via gerichte communicatie.

Van belofte naar bewijs

We zijn voor Energie.be een vaste strategische en creatieve partner. We werken communicatieplannen uit, zetten campagnes op, bewaken de merkconsistentie en zorgen voor doordachte visuele uitwerkingen. Van grote campagnes tot snelle ad-hocvragen: we zitten er kort op en schakelen snel. Wekelijks worden cijfers besproken en bijgestuurd waar nodig, met altijd het langetermijndoel voor ogen: duurzame groei.

Wanneer cijfers het verhaal bevestigen

Onze aanpak rendeert. Het merkverhaal staat stevig en vormt de basis voor duidelijke, consistente communicatie. De cijfers spreken voor zich:

  • +1% spontane merkbekendheid
  • +7% aided awareness
  • 3,6 miljoen impressies

Complex product, glasheldere positionering

Hoe maak je van iets alledaags als energie een sterk merk? Toen Energie.be bij ons aanklopte, was hun grootste uitdaging het scherpstellen van hun positionering. Energie is voor iedereen noodzakelijk, maar hoe zorg je ervoor dat mensen bewust voor jouw merk kiezen? Door een authentiek verhaal te vertellen dat vertrekt vanuit meerwaarde. En dat is exact wat we samen deden.

Van daaruit ontwikkelden we campagnes die niet alleen inzetten op conversie, maar ook op duurzame awareness en loyaliteit. Door top-of-mind te blijven op het juiste moment, helpt Energie.be consumenten de juiste keuze te maken - nog voor ze actief beginnen vergelijken.

Waar we in het begin strikt de brandguidelines volgden, zijn we geëvolueerd naar een merk met een herkenbare visuele stijl en een brede waaier aan mogelijkheden. Dat is helemaal aan jullie te danken. Dikke merci!

Energie.be

Louise Bosmans, Head of Brand

Merkbouw met power

Werken met Energie.be geeft ons energie. Hun team is gedreven, open en altijd klaar voor de volgende stap. We blijven samen bouwen aan een sterk merk, met campagnes die de meerwaarde van Energie.be tastbaar maken. Zo zorgen we niet alleen voor groei, maar ook voor langdurige klantrelaties - een cruciale factor in een sector waar churn altijd op de loer ligt.

Ontdek meer verhalen  van klanten