
Doctena
Doctena is een digitaal platform waar zorgverleners en patiënten elkaar vinden. Zorgprofessionals digitaliseren er hun agenda en beheren hun praktijk efficiënter, terwijl patiënten snel en eenvoudig online afspraken maken. Het Luxemburgse bedrijf is in hun thuisland marktleider, maar in België lag nog veel groeipotentieel.

Hoe het begon? Met snelheid, scherpte en vertrouwen
Sinds begin 2024 werken we samen met Doctena. Ze kwamen via Sortlist bij ons terecht en kozen voor onze snelheid, wendbaarheid en resultaatsgerichte aanpak. Doctena heeft een intern marketingteam, maar ziet ons als een strategische en creatieve verlengde arm voor grote campagnes. Het doel: zowel bij patiënten als professionals een sterkere positie opbouwen in de Belgische markt.
Eerst de patiënt, dan de praktijk
We ontwikkelden strategische campagnes die meteen impact maakten. Voor patiënten bepaalden we de strategie, werkten een creatief concept uit, stelden een mediaplan op en verzorgden alle creatie: van radiospot tot social assets en online video. We zetten de campagnes op, volgden ze op, stuurden bij en rapporteerden uitgebreid.
Het succes leidde tot een tweede opdracht: de focus op professionals. Hier lag de nadruk op merkherkenning én het aantrekken van nieuwe zorgverleners. Ook hier verzorgden we strategie, creatie, uitvoering en analyse.
Van klik tot inzicht
Dankzij een duidelijke rapporteringstool kreeg hun team wekelijks inzicht in prestaties, en sloten we elke campagne af met een business review vol aanbevelingen.
Groot in Luxemburg, zoekende in België
Doctena kende de Belgische markt nauwelijks en wist niet hoe zich te onderscheiden van concurrenten. Als marktleider in Luxemburg wilden ze in België voet aan de grond krijgen, maar misten lokale taal- en mediakennis. Wij brachten die expertise en hielpen hen met campagnes die écht aansloegen.

Wat ik het meest waardeer aan onze samenwerking, is de kwaliteit van de mensen met wie we werken; bijvoorbeeld, de communicatie partner die aan ons is toegewezen is werkelijk de beste in haar vak, met uitzonderlijke expertise en professionaliteit. We werken echt als één team, met een samenwerkingsrelatie die transparante gesprekken stimuleert. En last but not least, DBL is enorm flexibel en reageert snel; hun ‘can-do’-mentaliteit bij het oplossen van problemen zorgt ervoor dat alles vlot vooruitgaat, zelfs wanneer er uitdagingen opduiken.
Doctena
Melanie Menkes, Chief Revenue Officer

Vooruit met volle focus
De volgende stap is een nieuwe campagnegolf voor patiënten, dit keer in Antwerpen én twee extra Vlaamse steden. Met dezelfde strategische, creatieve en uitvoerende kracht blijven we bouwen aan Doctena’s positie in België, altijd alert voor nieuwe opportuniteiten in het snel evoluerende marketinglandschap.









